Ecutek door EMS

HIER MIJN VERHAAL....

Vanmorgen vroeg opgestaan.. het is 9 januari 2007. Ik had om 13:00 een afspraak staan bij EMS. ik had vrijgenomen dus alles op me gemakkie klaargezet. Toch wel een beetje nerveus voor wat er vandaag ging gebeuren. Ik had mijn navigatie ingesteld op het juiste adres en daar ging ik dan. Rond 13:00 was ik gearriveerd bij Mark Verhoeven van EMS zijn werplaats en de garage deur ging al open.. Zet hem maar direkt binnen dan kunnen we aan de slag. Onder een genot van een lekkere bak koffie was ik vol interesse de handelingen van Mark aan het volgen. Eerst de kap open en een verrassende blik naar mijn maf sensor.. Zozo zei Mark dat is nog de eerste. ben benieuwd of hij nog goed is....Nou die heeft zijn beste tijd gehad dus.
Onder de kap moest Mark ook even een sproeiertje aanpassen zodat de toevoer beter zou worden en dus meer vermogen uit mijn 2.0 liter blok kon halen. Na wat opstart problemen met Mark z'n laptop. Heeft hij even telefonisch contact gehad met de leverancier uit Engeland en heeft hij een laatste versie op zijn pc gezet. Dit gaf mij de gelegehid om nog wat fotos te maken. onder andere van zijn werkplaats waarhij een rally auto aan het klaarmaken was voor de rit. Hij was op zoek naar een alu motorkap en kon er uiteindelijk nog 1 vinden
na twee keer iets aangepast te hebben.. heb ik de volgende waarden :D :D :D :D :D 275 Pk en 380Nm turbodruk van max 1.25bar Dit alles bij een buiten temperatuur van 13 a 14 graden
Nadat de software er ingezet was ging en we de weg op voor de eerste run. Wat een verschil in vermogen zeg...! Dat kon je dus direkt al voelen. het gas ging erop de turbo kwam in en er leek geen eind aan te komen.... Toch was Mark niet tevreden hij vond dat de turbo druk iets te hoog was en moest een eea veranderen (bijstellen). Uiteindelijk na twee keer iets aangepast te hebben en een run gedaan heb ik de volgende waarden 275 Pk en 380Nm turbodruk van max 1.25bar

Gepost door Charles Back