Subaru Impreza 2.0 GTT MY99

SNEL, 4 WIEL DRIVE...MET ECUTEK (275Pk 380Nm)...

Ik zal iets over mezelf en mijn auto vertellen. Ik heb na lang kwijlen tijdens rally’s en veel gehoord te hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt door op 1 april 2000 een MY99 aan te schaffen met 3000km op de teller. Het was een Demo auto bij Subaru Aalsmeer, waar ik niet ver vandaan woon. Ik weet nog goed toen ik de auto aan mijn familie liet zien, Dat is een “1 april” grap je hebt hem voor een proefrit was de reactie......ik kreeg een grijns over mij gezicht en tot op heden is hij nog niet weggegaan. Iedere dag weer geniet ik van het rijden en het bekijks wat je altijd wel een beetje hebt. Mijn wens was een Lichtblauwe met een in tweeën neerklapbare achterbank. (voor vakantie) verder wilde ik geen airbags en ABS. Je zal je wel afvragen waarom, want het is toch ook de veiligheid die je weglaat, maar ik wilde het echte gevoel van de AWD en niet steeds dat als je stevig remt de ABS gaat helpen. En wees eerlijk als je dwars gaat heeft ABS ook geen nut. Zoals ik al zij stap ik nog iedere dag met een brede grijns op het gezicht achter het stuur van mijn sub. Een woord heb ik er voor “Geweldig” het mooie boxer geluid, daar kan ik echt van genieten en als er een sub voorbij rijdt, al is het twee straten verder, ik hoor hem wel. Dit bijzondere gevoel voor het boxergeluid heeft er bij mij altijd wel ingezeten, want hiervoor reed ik 2 Alfa’s 33 waarvan 1 QV 16V. Deze 16 klepper had ook een heerlijk boxer geluid. Ik was toen service monteur. Mijn service wagen was voor een beurt weg en ik vroeg of ik mijn eigen auto mocht nemen om naar Friesland te rijden Ik heb hem met 230km/u op de teller op de afsluitdijk kunnen klokken. Ik heb ook in een 155 gereden. Een 2.0 liter met 150 pk ook dat ging lekker door de bocht. En dan wil je meer en ben toen uiteindelijk voor de Subaru gevallen. Ik weet nog goed toen mijn vrouw en ik de auto gingen halen mijn vrouw kreeg een bosje bloemen en een verkoper van Subaru vroeg me hoe hij reed. Ik antwoordde hierop “Ik weet het niet want ik heb er nog niet in gereden”. Ik voel gewoon dat het goed moest zijn. En idd. nog geen moment spijt gehad. O….. toch wel, dat ik het niet eerder gedaan had ? In de 4 jaar dat ik nu mijn sub rijd; ben ik natuurlijk net als zo velen van jullie, besmet met het Tuning Virus. Het is begonnen met het vervangen van het stuur Dit leek wel een vrachtwagen stuur. Later bleek toen ik navraag deed op het forum dat er een stuurtje in hoorde met een rode stiksels, echter deze zat er niet in en was volgens mij een gewoon stuur uit een GL of GX. Maar goed het stuurtje is een MOMO Rally Champion stuur En ik vraag me af of er nog een einde aan het lijstje komt……

En zo is hij nu geworden inmiddels. Ik ben bang dat dit er niet bij blijft, want het "Subaru virus" raak je niet meer kwijt



Mooiste moment: Het mooiste moment wat ik meegemaakt heb is het respect krijgen van een bijrijder van een BMW X5. Ik reed S’avonds van mijn werk naar huis en ik zag een BMW staan op de rechterbaan bij het stoplicht. Ik ging lnks staan ...grrrrr. we stonden te wachten en nadat het stoplicht op groen sprong reden we redelijk gelijk op. Echter de meneer in de BMW dacht ik zal hem eens wegrijden. Dat dacht ik dus ook en op het zelfde moment ging het gas erop ik kon hem redelijk bij houden, maar moest me af laten zakken omdat ik rechtsaf moest en ik links reed. Toen we bij het stoplicht weer stil stonden ging het raam open en er werd een behoorlijk duim gegeven en we hebben even een praatje gemaakt. Hij vroeg wat voor een auto het was en hoeveel vermogen er wel niet in zat want hij had 285 PK. Ik zei ongeveer 225 PK en ik zag hem denken hmm..... zijn vrouwtje vond het allemaal geweldig.
Mooiste ervaring: In 2011 met de Subaru naar de Rally van Zweden geweest. Een hele mooie rit van 1500km van Amsterdam naar Munkfors. Prachtige omgeving in een dikke laag sneeuw en de sub heeft op 1 ding na geen krimp gegeven.
Minst leuke moment: Eerlijk gezegd heb ik nog geen slecht/rot moment meegemaakt. Wel kon ik bijna huilen toen er een briefje door de deur lag met de mededeling dat ik even bij de buren moest komen want er was wat met de auto gebeurd. De volgende dag met licht kon je goed zien dat er toch wel een behoorlijk schade was, Niet groot maar veel. Er was namelijk een mast van een surfplank op gevallen en deze kwam eerst op mijn dak en toen tegen mij deur, antenne, raamrubbers, dakranden etc. Totale schade was 2800 euro. Gelukkig allemaal goed gekomen maar ik kon wel door de grond zakken. Nu heb ik inmiddels een garage waar hij veilig binnen kan staan.

Gepost door Charles 6 januari 2012 Back