Subaru Impreza WRX STI met 308 pk

VERVOLG...

Voor optimale rallykunsten op de openbare weg is het onderstel van de auto in alle richtingen gegroeid, terwijl de buitenmaten juist met 5 centimeters zijn afgenomen. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn waarom de nieuwe WRX STI er zo lekker opgepompt uit ziet. Daarnaast heeft Subaru veel tijd gestoken om een en ander elektronisch via DCCD en en VDC te regelen. het rallykanon beschikt over uitgeklopte wielkasten die de Impreza 5,5 centimeter breder maken dan het oude model.
De carrosserieverhoudingen zijn sowieso op de schop genomen, want in vergelijking met zijn voorganger beschikt de nieuwe WRX STI over een 9,5 centimeter langere wielbasis terwijl de lengte juist met 5 centimeter af nam. Maar goed, dat model was dan ook een sedan en geen 5-deurs hatchback. Naast uitgeklopte wielkasten kan de koper ook rekenen op flinke spoilers, een flinke luchthapper op de motorkap en nadrukkelijk aanwezige zijschorten. Een diffuser zorgt voor 38 % extra neerwaartse druk. Niet standaard, maar wel tegen meerprijs verkrijgbaar zijn de karakteristieke, goudkleurige STI velgen. De Subaru Impreza WRX STI komt in de loop van 2008 naar ons land; of dit in de lente, de zomer of het najaar zal zijn is nog niet bekend. Ook naar de prijzen is het nog even gissen, maar Autointernationaal.nl kon het niet laten het prijsverschil tussen de oude Impreza WRX / WRX STI los te laten op het nieuwe model en komt dan op basis van de 35.995 euro kostende en tijdelijk leverbare WRX uitvoering uit op 47.995 euro. Ten opzichte van de eerder genoemde Mitsubishi, die vermoedelijk 46.999 euro gaat kosten, is dat een keurig tarief. length/width/height 4,415 X 1,795 X 1,475 mm Wheel Base 2,625 mm Track (front/rear) 1,530/1,540 mm Kerb Weight 1,480 kg Max. Output 227kW(308PS)/6,400 rpm Max. Torque 422Nm(43.0kgfm)/4,400rpm Fuel tank capacity 60 litre Transmission Type 6MT:Forward 6-speed/Reverse 1-speed Gear Ratio 3.636 (1st) 2,375 (2nd) 1.761 (3rd) 1.346 (4th) 1.062 (5th) 0.842 (6th) 3.545 (Reverse) Suspension(front/rear) Independent, MacPherson strut type/Double wishbone type Tyres 245/40R18 De STI zal in het eerste halfjaar van 2008 in Nederland arriveren en de prijs is nog niet bekend.

Gepost door Charles 9 oktober 2007 Back