Revisie achterrem Subaru Impreza GTT MY99

EEN HANDLEIDING BIJ HET REVISEREN VAN DE ACHTREM....

Haal een revisieset bij de dealer Seal kit R 26697FC000 ELV kosten rond de 30 euro. Dit is een set voor beide kanten bestaande uit rubbers, dopjes en stalen ring. Op de foto zie je de helft van de kit dus voor 1 achterrem...
Zet de auto op de handrem, krik hem omhoog en haal het wiel eraf. Vervolgens zit de remklauw met twee boutjes vast. Draai deze los met sleutel 14. vervolgens kun je de olieleiding losdraaien ook deze met sleutel 14 losdraaien. let op het ringetje (koper) wat tussen de aansluitnippel en de klauw zit. Haal de remklauw eruit. Foto van remklauw binnenkant...
Met Luchtdruk kun je de cinlinder uit de klauw persen 3 4 bar is meer dan voldoende. hou er een lap tussen zodat eea niet beschadigd. Op de foto ziet het er dan ongeveer zo uit. Overigens is dit een rem die niet goed was. Het rubber zat niet goed gemonteerd. dit kun je ook al zien op de vorig foto...
Verwijder het rubberstofkapje van de cilinder en de rubber ring uit de klauw. nu is het belangrijk om de klauw goed schoon te maken alvorens men de nieuwe onderdelen monteerd. Ik heb terpetine genomen, maar remmen reiniger zal ook zeker werken...
Hier een foto van de cilinder ook deze moet schoongemaakt worden en kijk of er geen vervuiling dmv een aanslag op zit. Indien er vuil op zit kun je dit het best verwijderen met een dun polijstmiddel...
Neem een rubberstofkap en het vet uit de verpakking. Smeer deze goed in en monteer de rubberstofkap om de cilinder heen. Er zit een rand in de cilinder en daar valt de rubberstofkap precies in. Smeer ook de cilinder goed in zoals op de foto te zien is...
De remklauw heeft aan de binnenkant een rubber ring zitten. Pak de ring uit de verpaking en smeer ook deze goed in met vet en stop ook deze ring in de uitsparing. op de vorige foto kun je de uitsparing zien zitten...
Stop de cilinder in de klauw en druk deze voorzichtig en recht naar binnen. Dit gaat in het begin zwaar, maar als hij door de rubberring heen is zal dit verder lichter moeten gaan. zoniet eruit halen en beter invetten. als deze cilinder erin zit kun je de rubberstofkap monteren ook hier zit in de klauw een uitsparing. Stop de rubberstofkap eerst aan de bovenkant in de uitsparing en daarna kun je hem rondom in de uitsparing duwen. kijk of alles goed zit en zet de stalen klem in de rand zodat hij verder in de uitsparing geduwd en afdicht wordt...
Een foto van de zijkant van de klauw. Hier zie je de rubberstofkap zitten. Hij kan er maar op 1 manier in. Andersom past de stalenring niet...
Op het andere gedeelte van de klauw, welke nog aan de auto bevestigd is, zitten twee rubbers en een pen. Deze pen kun je indrukken. Zodra je de pen loslaat komt hij weer een stukje terug. Als dit niet het geval is wordt het tijd dat je eea revieseerd :-)
Op deze foto's zie je de pen met het oude rubber zitten en de tweede foto is de pen met een nieuw rubber. Onderaan zit ook nog een klein rubber ringetje. Ook deze rubbers aan de binnenkant lekker insmeren. Met een beetje druk van je handen vallen de rubbers over en membramen heen en blijven ze vastzitten. Als je ze nu indrukt en loslaat moeten ze naar buiten komen. Vervolgens monteer je het geheel, sluit de olienippel aan en ontlucht het remsysteem.
Rechten: Deze beschrijving heb ik gemaakt als hulp. Hieraan kunnen geen rechten en/of aansprakkelijkheid ontrokken worden!!

Gepost door Charles Back

EEN HANDLEIDING BIJ HET REVISEREN VAN DE ACHTREM....

Geef je mening.....
Naam:


Inhoud: